4 x tips om je snack attack te beaten

Gevulde appels uit de oven a la dame blanche

Ik denk dat iedereen wel eens last heeft van de welbekende snack attacks. En dat is helemaal niet erg want met deze vier tips maak jij er korte metten mee! Door deze punten na te leven vond ik de kracht om die van mij onder controle te houden en ik deel ze dan ook heel graag met jou :)

 

Tip 1 Egg time!

Mijn rots in de branding tijdens snack attacks. Een gekookt ei! Het is niet de allerlekkerste snack, als je het al een snack kunt noemen, maar het stilt je honger echt als een malle. Dus als je echt even niet weet waar je het moet zoeken en je voorraad lekkere snacks is op, an egg it is :)

 

Tip 2 Wees lief voor jezelf

Maak het jezelf niet zo moeilijk. Honger jezelf niet uit door met lege handen langs geurende broodzaken, snoeprekken en pasta tenten te lopen, maar zorg dat je altijd wat te eten bij je hebt. Iets wat je lekker vindt en wat je kunt pakken als je trek hebt. Dit betekent dat je misschien een kwartiertje eerder uit bed moet om wat tussendoortjes te verzamelen voor overdag, maar he.. We willen een energiek leven en een lichaam waarin we ons fijn voelen toch? Dat beetje extra tijd en voorbereiding zijn het waard, promise.

Tip 3 Geef eraan toe

Deze tip klinkt misschien een beetje raar, want we wilden die attack toch tegen gaan?! Maar iedereen weet dat verboden vruchten het lekkerst zijn, dus hoe meer je het jezelf ontzegd hoe erger je ernaar zult hunkeren. Dus geef er zo nu en dan eens aan toe. Denk niet ‘ik mag vanaf nu noooit meer chips eten’, maar denk ‘oke, ik ga nu even flink knallen, maar zo nu en dan mag ik best een bakje chips’. Je instelling en mindset geven de grootste doorslag in je streven naar een healthy lifestyle!

Tip 4 Verspreiden die hap (letterlijk)

De deur uitvliegen zonder ontbijt, te laat lunchen, avondeten om 21.00, lange periodes niet eten. Al deze dingen zorgen ervoor dat je lichaam het eten dat je eet zoveel mogelijk opslaat. Als je regelmatig eet pikt je lichaam dat signaal op en zal je spijsvertering zich hierop aanpassen. Regelmatig eten = minder honger!

 

Print Friendly, PDF & Email
Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.