Zelf healthy chocoladesaus maken

Healthy chocoladesaus

De ontbijtsushi die ik zondag online gooide is een ware hit! Zo lief dat jullie mij taggen in de foto’s van jullie eigen ontbijtsushi :) Gaaf om te zien hoe anderen het maken. Ik zag daardoor dat de chocoladesaus die eroverheen zit er bij iedereen anders uit ziet. En dat is helemaal niet gek, want iedereen gebruikt zijn eigen variant kokosvet en cacao.

Hieronder vind je het recept van de chocoladesaus. Deze saus is over heeeel veel andere dingen ook super lekker. Denk aan fruit, bananenbrood, ontbijtcake, ijs of door je havermout.

 

 

Nodig voor 1 klein kommetje (voor 2 personen)

  • 2 el kokosvet
  • 3 el rauwe cacao
  • 1 el honing
  • Optioneel: een el cacaonibs voor een crunchy chocoladesaus

 

Zo maak je het

Verhit een klein pannetje op laag vuur en smelt hierin het kokosvet om tot olie.

Schep de honing en cacao erdoorheen en roer goed door tot alle klontjes verdwenen zijn. Blijven roeren! Is de saus heel dun? Dan voeg je gewoon nog wat cacao toe. Denk er wel aan dat de saus indikt als hij afkoelt.

Haal de pan meteen van het vuur wanneer de saus is gebonden. Schep er eventueel wat cacaonibs doorheen. Laat de saus eventjes afkoelen voordat je hem gebruikt.

Tip: niet proeven tussendoor.. De saus is echt ontzettend heet. Ik spreek uit ervaring ;)

Heb je toevallig een beetje (kokos)room in de koelkast? Voeg dan een klein scheutje aan de saus toe voor een romig tintje. Doe dit wel pas aan het eind en roer goed door.

Print Friendly, PDF & Email
1 Comment

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.