Ontbijtsmoothie met havermout, aardbei en banaan

Ontbijtsmoothie met havermout, banaan en aardbei

Als iemand mij vroeger had verteld dat je gezond kon ontbijten met een aardbeienmilkshake had ik waarschijnlijk gelachen, want dat kan toch nooit goed voor je zijn? Jawel! Althans, deze versie dan. Hij is zelfs tien keer gezonder dan dat bammetje met kaas wat ik vaak at. Lekker zoet door de aarbeien en de banaan en voedzaam en vullend door de havermout. Ik maak vaak smoothies met een scala aan groenten, fruit en superfoods als extraatje, maar de combi banaan en aarbei blijft stiekem toch een van de allerlekkerste..

Havermout ontbijtsmoothie met aarbei en banaan

Dit heb je nodig voor deze ontbijtsmoothie met havermout, aardbei en banaan / 0.5 liter voor één persoon

  • 1 banaan
  • 1 grote hand verse aardbeien
  • 50 gram havermout
  • Scheut water

 

Zo maak je het

Was de aardbeien, ontdoe ze van hun groene kroontjes en pel de banaan.

Doe alle ingrediënten in je blender, even blenden en klaar is kees!! Voeg een scheutje water of (plantaardige) melk toe om hem dunner te maken.

Ik drink mijn smoothie altijd uit de lege smoothieflessen van de AH. Perfect maatje en makkelijk mee te nemen!

Print Friendly, PDF & Email
16 Comments
    1. De banaan maakt de smoothie wel lekker zoet. Maar je kunt natuurlijk ook peer, meloen, ananas, appel of perzik gebruiken. Doe er dan in plaats van water een scheut (amandel)melk bij.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.