Mango bowl met kaneel granola

Mango bowl met kaneel granola , Gezonde ontbijt recepten, Ontbijten zonder brood, Glutenvrije ontbijtjes, Slanke ontbijt recepten, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Havermout ontbijt recepten, Snel en gezond ontbijten

Dit heerlijke en gezonde ontbijtje toverde ik tevoorschijn nadat ik een paar dagen vrij weinig thuis was geweest en er precies niets meer in de de koelkast te vinden was. Crackertjes? Eieren? Amandelmelk? Helaas! Enkel een mango, havermout en wat noten & zaden en met alleen deze ingrediënten maakte ik een ontbijtje dat ik sindsdien bijna elke dag eet, zó lekker is het. Hello mango bowl met kaneel granola!

Havermout smaakt van zichzelf nogal saai maar je maakt er binnen no time iets super lekkers van wanneer je het even roosterd in een koekenpan met wat kokosvet, kaneel en gehakte noten. Dit ontbijt is voor één persoon maar maak vooral een voorraadje van de kaneel granola. Bewaar het in een grote glazen pot en je hebt elke dag een lekker en gezond ontbijt in huis. Met mango vind ik hem het lekkerst maar je kunt natuurlijk ook verse aardbeien, banaan, perzik of peer nemen. YUM!

 

Dit heb je nodig voor deze mango bowl met kaneel granola – één persoon

  • 50 gr havermout
  • 1/2 mango – in dit recept kun je beter een verse mango nemen, veel lekkerder dan diepvries blokjes.
  • klein noten naar keuze – rauw en fijngehakt 
  • 2 el zaden & pitten – ik nam zonnebloem en pompoenpitten. Tip: ik koop altijd een grote zak gemengde pitten en zaden bij de notenkraam. Daar kun je precies aangeven wat je lekker vindt kun je je favo mix samenstellen.
  • 1/2 tl kaneel – of zoveel je lekker vindt
  • 1 tl honing

 

Mango bowl met kaneel granola , Gezonde ontbijt recepten, Ontbijten zonder brood, Glutenvrije ontbijtjes, Slanke ontbijt recepten, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Havermout ontbijt recepten, Snel en gezond ontbijten

 

Zo maak je het

Verhit een klontje kokosvet in een koekenpan en rooster de havermout samen met de zaden & pitten en gehakte noten zo’n 5 minuutjes of totdat hij licht krokant is en lekker geurt.

Schil ondertussen de mango, snijd de helft van het vruchtvlees van de pit af en vervolgens in blokjes.

Doe de mango in een kom en schep de warme granola erbij. Sluit af met honing.

 

Ook erg lekker met een flinke eetlepel volle kwark erbij!

 

2 Comments

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.