Haverbroodje met Hüttenkäse en tuinkers

Haverbroodje met Hüttenkäse en tuinkers, Gezonde lunchen, Slanke lunch, Glutenvrije lunchen, Gezond broodbeleg, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Zelf brood maken, Brood van havermout

Vaste Beaufoodies weten dat ik gék ben op zelfgemaakte haverbroodjes. Omdat mijn buik niet heel erg fan is van brood (gluten) maak ik mijn broodjes zelf van havermout. Je hebt er maar drie ingrediënten voor nodig (no worries, ook geen broodbakmachine) en na 20 minuutjes staan ze op tafel. Oké, 22 minuten als je het mixen erbij optelt. Je tovert ze daarnaast binnen een handomdraai om tot gezonde pizzabroodjes door Italiaanse kruiden aan het beslag toe te voegen en ze te beleggen met tomatenpuree en geitenkaas! Het recept daarvan vind je hier hier.

Even terug naar dit recept, als je het al een recept kunt noemen. Mama zei laatst dat ze een nieuwe favoriete lunch had: tuinkerst met Hüttenkäse en een flinke snuf peper. Ik combineerde dat met een haverbroodje en voilà! Ik was er ook per direct verslaafd aan. Zo lekker! Wie kweekte er vroeger ook haar eigen tuinkers op school? Ik heb het in geen jaren gegeten en was vergeten hoe lekker het was. Helemaal in combinatie met romige Hüttenkäse. Daarnaast zit tuinkers vol vitamientjes en in combinatie met een haverbroodje geniet je van een voedzame en heerlijke lunch.

Eet smakelijk!

 

Haverbroodje met Hüttenkäse en tuinkers, Gezonde lunchen, Slanke lunch, Glutenvrije lunchen, Gezond broodbeleg, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Zelf brood maken, Brood van havermout

Haverbroodje met Hüttenkäse en tuinkers, Gezonde lunchen, Slanke lunch, Glutenvrije lunchen, Gezond broodbeleg, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Zelf brood maken, Brood van havermout

Dit heb je nodig voor deze haverbroodjes met Hüttenkäse en tuinkers / 4 kleine of 2 grote broodjes

Voor de haverbroodjes

  • 100 gr havermout
  • 100 gr yoghurt
  • 2 eieren
  • snuf zout

Voor erop

  • 4 flinke el Hüttenkäse
  •  een klein bakje tuinkers
  • snuf peper

 

Haverbroodje met Hüttenkäse en tuinkers, Gezonde lunchen, Slanke lunch, Glutenvrije lunchen, Gezond broodbeleg, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Zelf brood maken, Brood van havermout

Zo maak je het

Begin met de broodjes. Verwarm de oven voor op 180 graden en bedek een bakplaat met bakpapier. Mix de ingrediënten door elkaar met een staafmixer of een garde. Wanneer je een staafmixer gebruikt krijg je een gladder beslag en dus mooiere broodjes. Leuk voor het oog, maar geen must!

Schep het beslag op de bakplaat in vier kleine of twee grote rondjes. Schuif de plaat 20 tot 25 minuten in de oven.

Beleg de broodjes met Hüttenkäse en tuinkers. Sluit af met een flinke snuf peper en eet smakelijk!

 

Haverbroodje met Hüttenkäse en tuinkers, Gezonde lunchen, Slanke lunch, Glutenvrije lunchen, Gezond broodbeleg, Gezonde foodblogs, Glutenvrije foodblogs, Zelf brood maken, Brood van havermout

 

Extra lekker: schijfjes avocado on top!

 

 

Bo

Bo / 28 / Wonend in het gezellige Utrecht / Liefde voor gezond eten, lekker koken en wijn / You don't have to cook fancy or complicated masterpieces, just good food from fresh ingredients.

6 Comments
    1. Bedankt!:D En klopt, ik richt mezelf puur op gezonde en lekkere recepten, niet op de voedingswaarden of het aantal koolhydraten ed. Liefs! Bo

  1. Super makkelijk om te maken en dus prima gelukt. Lekker ook met de gegrilde groente spread.
    Wat een super site heb je. (nog even tussen door)

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.