Groene yoghurt smoothie

Groene yoghurt smoothie

Groene yoghurt smoothie klinkt niet erg smakelijk hè? Maar dat is ie wel! Ik vind het een kunst om een groene smoothie maken waarvan de smaak van groente niet overheerst en dat is aardig gelukt bij deze. Ik dronk hem vanmorgen als ontbijt samen met een gekookt ei, maar hij is ook lekker als tussendoortje. Anders dan bij geraffineerde suikers zorgen de natuurlijke fruitsuikers uit peer voor een lekkere zoete smaak zonder een piek in je bloedsuikerspiegel te veroorzaken. En dat betekent langer energie!

Persoonlijk vind ik twee ons groente per dag te weinig gezien ons drukke leventje, dus mijn streven is drie. Met deze groene yoghurt smoothie heb je binnen vijf minuten al een halve ons te pakken. Twee ons groente bij je avondeten, een paar stengels paprika of wortels met hummus als snack en tadaaa, say hello to a glowing skin and lots of energy!

 

Nodig voor één persoon

  • 1 kleine peer
  • flinke hand verse spinazie – zo’n 50 gr
  • 125 gr yoghurt
  • scheutje water

 

Groene yoghurt smoothie

 

Zo maak je hem

Stop alle ingrediënten in je blender en mix tot een gladde smoothie. Verdun met een beetje water tot je de gewenste dikte hebt.

Schenk in een glas en drink meteen of schenk hem in een fles om hem mee te nemen voor onderweg.

 

 

In deze smoothie zit fruit, groente, yoghurt en met drie eetlepels havermout maak je er een compleet ontbijt van

 

1 Comment

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.