Couscoussalade met gegrilde pompoen, feta en walnoten 

Couscoussalade met gegrilde pompoen, feta en walnoten , Gezonde salades, Gezonde maaltijdsalades, Maaltijdsalade recepten, Gezonde foodblogs, Beaufood recepten, Lunchen zonder brood

Ik ben gek op salades en wanneer ik even de tijd heb maak ik als lunch een grote kom met sla, bonen of granen en groentes. Om mijn salades extra voedzaam te maken voeg ik kiemen of scheuten toe. Je weet wel, de beginselen van een plantje die tjokvol voedingstoffen zitten. Voeg daar couscous, gegrilde pompoen, feta en perzik aan toe en je krijgt een waanzinnig lekkere én gezonde salade.

Tijdens mijn reis door Bali heb ik onwijs veel inspiratie opgedaan wat betreft eten. Het viel mij op dat elk gerecht dat ik lekker vond bestond uit een mix van zout, zuur en zoet. Als je de juiste ingrediënten met elkaar combineert verrijken ze elkaar met als resultaat een super smaakvol gerecht. Deze salade is daar een goed voorbeeld van. Eet smakelijk!

 

Dit heb je nodig voor deze couscoussalade met gegrilde pompoen, feta en walnoten –  twee personen

  • zak veldsla met erwtenscheuten – nieuw als mix bij de Jumbo!
  • couscous – voor een glutenvrije salade kun je ook quinoa of linzen gebruiken bijvoorbeeld
  • 1/2 hokkaido pompoen (klein, rond en oranje) – zo’n 300 gr
  • 75 gr feta
  • handje walnoten
  • 2 (wilde) perziken
  • klein rood uitje – gesnipperd 

voor de dressing

  • sap van 1/2 citroen
  • 1/2 el mayo

 

Couscoussalade met gegrilde pompoen, feta en walnoten , Gezonde salades, Gezonde maaltijdsalades, Maaltijdsalade recepten, Gezonde foodblogs, Beaufood recepten, Lunchen zonder brood

Couscoussalade met gegrilde pompoen, feta en walnoten , Gezonde salades, Gezonde maaltijdsalades, Maaltijdsalade recepten, Gezonde foodblogs, Beaufood recepten, Lunchen zonder brood

 

 

Zo maak je het

Klop in een kommetje het citroensap en de mayo door elkaar.

Bereid de couscous volgens de bereidingswijze.

Spoel de pompoen en de perziken schoon. Halveer de pompoen, schraap de pitten eruit en snijd hem in dunne plakken. Je hoeft hem niet eerst te schillen. Bewaar de pitjes, die kun je later roosteren en eten als tussendoortje. Snijd ook de perziken in dikke plakken.

Verhit een grillpan en grill de pompoen een minuut of vijf. Doe hetzelfde met de perzik.

Meng in een grote kom de veldsla met erwtenscheuten, couscous en rode ui door elkaar. Breng alles op smaak met de citroendressing, een snuf zout en verdeel de salade over twee borden.

Maak de salades af met de pompoen, perzik, verkruimelde feta en walnoten.

 

 


Heb je dit recept gemaakt? Ik ben súper benieuwd naar wat je ervan vindt dus laat het mij vooral weten met een reactie hieronder, op Facebook of Instagram met de hashtag #beaufood

BewarenBewarenBewarenBewaren

Print Friendly, PDF & Email
2 Comments

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.