Appeltaart (ontbijt)smoothie

Gezonde appeltaart smoothie

Smoothies zijn echte toppers als het gaat om snel en makkelijk een goede dosis aan voedingsstoffen binnen te krijgen. En het is dan helemaal fijn als ze ook nog eens super lekker smaken, in dit geval naar appeltaart!

Deze smoothie doet het goed als tussendoortje, maar kan ook prima als ontbijt dienen. Voeg in dat geval vier flinke eetlepels havermout toe.

 

Nodig voor 1 groot glas

  • 1 appel (zoet)
  • 3 el kwark
  • 2 grote dadels (ontpit)
  • 1 tl kaneel
  • optioneel: 4 el havermout en rozijntjes als topping

 

Gezonde appeltaart smoothie

 

Zo maak je het

Ontpit de dadels en laat ze 5 minuutjes weken in een bakje met lauw water.

Stop alle ingredienten in een blender en blend alles (inclusief de dadels) tot een romige smoothie. Voeg nog wat kaneel of een theelepel honing naar smaak toe.

Genieten :)

Print Friendly, PDF & Email
5 Comments
  1. vraagje, kan je de appel ook van te voren warm maken(eventueel vooraf laten afkoelen)? Ik kan namelijk geen rauwe appel eten. groetjes Linda

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.