5 x persoonlijke tips voor een gezond én lekker eetpatroon

5 x persoonlijke tips voor een gezond én lekker eetpatroon

Drie dagen geleden is de landelijke campagne Vrouw & Gezondheid live gegaan. De campagne wordt onder andere verspreid door de Groot Randstedelijke Telegraaf & Healthy Fest Hotel. Fajah Lourens verteld hoe je fit kan blijven en Pauline (Uit Paulines Keuken) en ik geven tips over lekkere en gezonde voeding! Het hele artikel is hier te lezen en ook hieronder deel ik mijn vijf persoonlijke tips voor een gezond én lekker eetpatroon met jullie. Want geloof mij: gezond eten kan zó lekker en makkelijk zijn. Ik zou niet anders meer willen. Met deze tips geef je jouw eetpatroon een boost!

1. Ontzeg jezelf niets

Mijn belangrijkste tip is: Ontzeg jezelf niets. Als je nooit meer chips mag, wil je het juist en is de kans groot dat (stiekem) die hele zak leeg gaat. Spreek met jezelf af dat je twee keer per week een bakje mag en hou je eraan.              

2. Zelf maken!

Als je gezonder wilt eten en precies wilt weten wat je binnen krijgt, is het een goed idee om meer voeding zelf te gaan maken. Het bereiden van je eigen sauzen en pesto’s is niet moeilijk, lekker en je weet precies wat er in zit.

3. Probeer verschillende bereidingswijzen

Maak groenten spannender door ze anders te bereiden. Bak een aubergine niet, maar pof en pureer ‘m. Puntpaprika’s kun je uithollen en vullen met quinoa en munt, dat ziet er ook heel leuk uit. Experimenteer.

4. Verwerk groenten in elke maaltijd

Met het eten van meer groenten werden mijn cravings naar suiker op een gegeven moment minder. Je kunt groenten in al je maaltijden verwerken. Voeg bijvoorbeeld wat geraspte wortel toe aan je havermout in de ochtend, of pompoen aan je haverpannenkoekjes. Ook lekker met wat kaneel.

 5. Maak het jezelf gemakkelijk

Veel mensen zeggen dat ze geen tijd hebben voor gezonde voeding. Maar het lukt zeker, als je het jezelf maar gemakkelijk maakt. Kook grote hoeveelheden en vries maaltijden of bijvoorbeeld sauzen in porties in, dan heb je een gezond alternatief in huis.

 

Klik hier voor een overzicht van makkelijke en gezonde tussendoortjes!

2 Comments
  1. Groente in iedere maaltijd is voor mij echt lastig maar ik probeer het de laatste tijd al steeds meer! tomaatjes of sla tussen mijn boterhammen en sowieso omdat ik nog thuis woon eet ik sowieso drie keer in de week groente met aardappelen! nu alleen nog gezonde smoothies maken morgens!

    1. Jaaa smoothies! Daar start ik mijn dag vaak mee. Bijvoorbeeld een wortel of een andere zoete groente als bietjes zijn lekker in combinatie met banaan :)

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet getoond

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.